McLeod Ganj

2010.03.09. 12:01

no his holiness a dalai lama itt van, csak epp nem volt erom egyszerse koran felkelni, hogy lassam mikor atbattyog a rezidenciajarol a templomba tanitani a kis monkokat. tudom ez kinos es hogy lehetek ilyen hogy itt vagyok es nem teszem meg stbstb. next time, next life maybe.

megmondom nektek oszinten meg anno pelyhes allo goaskent aszittem indiaban mindenki buddhista. sot shivarol is azt gondoltam, hogy szegrol vegrol valahogy buddha rokona, vagy legalabbis szomszedok voltak sokaig. ez sem igazan szep dolog tolem, elismerem, de most legalabb nagyjabol helyrekerultek a dolgok. india alapvetoen hindu, illetve muszlim es szikh orszag. elnek persze szep szammal buddhistak is, nagy koncentracioban peldaul itt mcleod ganjban ahova tenzin gyatso 14. dalai lama a sikertelen 1959-es tibeti felkeles utan menekult, nyomaban mostanra 250ezer tibetivel. Dharamsala a hivatalos kozpontja a szamuzetesben elo tibeti kormanynak, de egy faluval feljebb itt mcleodban van a lama rezidenciaja, illetve ez valt fo turisztikai latvanyossagga, illetve itt szekel a szamtalan free tibet mozgalom, alapitvany.

szaztiz evvel a tibeti menekultek erkezese elott alapitotta egy david mcleod nevre hallgato angol tiszt a varost, illetve annak alapjait kepezo kis hegyi allomast. ide vonultak az angolok a nyari tombolo hoseg elol, majd 1905-ben mindent leradirozott egy 7.9-es erossegu foldrenges, hogy aztan evtizedekig a feledes homalyaba vesszenek ezek a hegyi falvak.

kicsit olyan ez a hely mint pushkar volt, sokan ragadnak itt hetekre, honapokra. tul sok latnivalo nincs amugy, a varoska egy nap alatt tovirol hegyire bejarhato. lehet persze kirandulni menni, nagyon bajosak a kornyezeo falvak, extrem jo panoramaju helyeken lehet pihengetni, illetve fel lehet menni 2900m magasra, a triundra. ami azonban itt marasztalja az embereket az az indiaba oltott tibet, megfejelve persze a dalai lama jelenletevel, illetve a sokezer pirosnarancsba oltozott szerzetes allando mozgasaval. tele a varos jobbnal jobb ettermekkel, kifozdekkel, kavezokkal, ahova nezek mindehol boltok ahol a tibet szentkepektol elkezdve a regi penzermeken keresztul a kinai hamis north face halozsakon at a nepali meleg zokniig mindent lehet kapni. az ettermekben tibeti, kinai, indiai, olasz etelek, van jo sorozo, itt kepesek espressot fozni, es bar az arak a hely turistajellegebol adodoan magasabbak az atlagnal, meg mindig igy is minden ultra olcso. peldanak okaert a mai ebedem (gombaleves, csirkes zoldseges sult teszta, gyomber tea, frissen facsart narancsle es banoffee pie) egy gyonyoru panoramaju rooftop etteremben elfogyasztva se kerult 900 Ft-ba.

osszesen negy teljes napot toltottem itt, amibol ketto lezengessel, vasarlassal, semmittevessel telt, a ketto pedig turazassal. nezzuk sorba, mi tortent:

osszesen majdnem 12 oran at jottem amritsarbol ide. haromszor szalltam at, a pathankot-gaggal (?) jarattal defektet kaptunk ugyhogy ott egy orat acsorogtam mire azt megjavitottak, dharamsalaban folyamatosan mozgasban kellett lennem a buszpalyaudvaron a mert a keregeto gyerekek teljes revuletbe estek mikor meglattak es mikor megalltatm egyhelyben, negy iranybol tamadtak. elhajtani nem lehetett oket, leven egy idosebb fiu allandoan visszazavarta oket dolgozni amint valami massal kezdtek foglalkoni. ujra megfogadtam, hogy tobbet nem keresek szallast este, faradtan. a masodik felajanlott lehetoseget fogadtam vegul el, olcso volt, tiszta es mint reggel kiderult ultrajo kilatassal a hegyekre.

ejszaka meglepodtem milyen hideg tud lenni, de aztan kesobb hozzaszoktam, vegulis a hegyekben vagyok, azthiszem ez normalis. elso napomat maszkalassal, kajalassal es regi ismerosok megtalalasaval toltottem. itt van nomi a delafrikai lany, a ket csiligirl amritsarbol a hatarrol, plusz a lokott portugal tyuk akitol egy dolgot kerdeztem meg amritsarban egy netcafeban, de o ugy erezte mi mar akkor most egyutt logunk mcloadban. picit idegesito jellem szegenykem, ugyhogy a masodik napi kozos kirandulas utan elveszitettuk egymast. masnap a chilei lanyokkal mentem fel a triundra, ok nagyon kedvesek voltak, lehetett jokat beszelgetni mindenfelerol, es birtak a tempot, sot... a tura erre a 2900 meter magasan levo kis fennsikra gyonyoru volt, az eddigi termeszeti elmenyek talan legjobbika itt indiaban. meredek hegyeken kanyarog szepen felfele egy kovekkel, sziklakkal megerositett hegyi osveny, melynek egyik oldalan szakadek, masikon meredek hegy, koroskorul rododendron bokrok, fak. nagyjabol 2600 meter magasan beerunk a felhobe, jegesovel fogad minket, de a csucsra szerencsere folotte van. kis nyari tornacipomben nagyon kuzdok a hoval, a sziklakkal, minden kovet egyenkent erzek a talpamon, de kerdes nelkul megerte feljonni. forro gyomber tea, chai es csoki varnak odafent, alapvetoen tatott szajjal bamulassal toltom az idot, en ugye meg nem lattam 3000 folotti havas hegyeket, hat itt aztan van dogivel - lsd kepek.

tegnap beuty napot tartottam, fodrasz, borotvalkozas, akartam masszazsra is menni, de vegul nem talaltam meg azt a bizonyosat ugyhogy inkabb elalmosodtam helyette. es igen egy picit unatkoztam is, a lanyok elmentek moziba - het ev tibetben - amihez nekem nem volt kedvem csatlakozni, nomi hazament delafrikaba, en meg hirtelen nem tudtam mit kezdjek magammal.

node majd goan! egy ora mulva indul a busz delhibe, reggel erunk oda, ott rogton irany a repter es holnap delutan mar tengerpart feher homok napsutes magas paratartalom es hoseg var. hm. meglatjuk lehet gyorsan tovabballok ha nehezen birom

A bejegyzés trackback címe:

https://hornokplease.blog.hu/api/trackback/id/tr521823656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása