haridwar, mussouri

2010.02.28. 17:50

 

a fo ok amiert egyaltalan elkeveredtem eloszor rajasthanba, majd ide haridwarba, az a mateval valo talalkozas volt. meg a kekpont reven ismerkedtunk meg, majd aztan kozeli baratsagun tragikus hirtelenseggel veget ert mikoris harom eve eljott indiaba, hogy aztan itt ragadjon, jogat tanuljon, elmelyedjen onmaga megismereseben es az indiai bolcsek tudasaban. eredetileg rajasthan allam kozepen, jodhpurtol macskaugrasnyira, jadanban el egy ashramban. a haridwarban 12 eve megunnepelt kumbha mela miatt azonban felkoltozott ide, ugyhogy kovetnem kellett ha egyszer latni akartam.

a kozel 24 oras vonatut alapvetoen olvasassal, csevegessel es kaja vadaszattal telt. minden megalloban leugrottam a vonatrol, hatamon a kistaskaval, es probaltam valamit ehetot talalni. a kovetkezoket gyujtottem be a kulonbozo allomasokrol: banan, narancs, csipsz, valamilyen botranyos pilatkeksz szeru, frissen sult zoldsegek. ezekkel illetve a mellettem utazo csalad kis hazi foztjevel kellemesen elvoltam, ejszaka jot aludtam, mas erdemben nem tortent.

haridwarban aztan mate osszeszedett az elore megbeszelt helyen, reggeli, majd riksaval elmentunk a ket jogas baratjaval talalkozni. yogi raj es "parttime yogi" rod ket ausztral ficko, jelenleg epp az ashram ideiglenes gangeszparti taborhelyenek vizellatasan dolgoznak. raj egy farmon dolgozott korabban, onnan jott el kicsit jogazni, onkenteskedni, elmelyulni, rod japanban tanitott angolt hat evig, o hazaterte elott ugrott at indiaba ugyanezen okokbol. hetvege leven kis kiruccanast terveztek a helyi honemoon kozpontba, mussouriba, rishikeshen keresztul - ehhez a programhoz csatlakoztam mate tanacsara.

nem sokat lattam addig haridwarbol de az nem volt tul meggyozo, egy koszos, poros elkepesztoen zsufolt es kaotikus jellegtelen videki varoskat kepzeljetek el, ahol lathatolag minden arrol szol h ide emberek jarnak a gangeszben megmeritkezni, kumbh mela alatt akar milliok is. lepten nyomon szedett vedett hotelek, panziok, boltok-ettermek, es persze ashramok szazaval, a koztuk levo tereken pedig oriasplakatok minden mennyisegben, onmagukat hirdeto yogikkal. nem neveznem epp a spiritualitas szellemi kozpontjanak, pedig ugye itt erkezik meg a himalayabol a gangesz (haridwar = isten kapuja)

egy oras zotykolodes utan rishikeshbe erkezunk, ez nagyjabol ugyanez, csak egyel vallalhatobb mertekben, de azert az egyik legszentebb hindu templomban levo bizsu boltok felett nagyon nehezen terek napirender. szerencsere mindezek a nap vegere csak korulmenyekke valnak, mateval ejszakaba nyulolag beszelgetunk kint a parton es hat harom ev tudasa szepen elrendez minden nyitott kerdest. a nap folyaman korabban mefurodtem a gangeszben, kitisztitottak a fulemet, resztvettem egy nagyon szep tuz-szertartason, valamint leengedtem egy fustolovel, viragokkal es mecsessel diszitett kis hajocskat a folyon. a megmeritkezesrol nehez erdemben mit mondani, ertelemszeruen nem volt hirtelen megvilagosodas erzesem, a nap se kezdett el maskepp sutni, de megiscsak valami, nem tudom mi, szoval jo erzes, erdekes.

ausztral barataim inteztek egy taxit nekunk, azzal indulun mussouriba. kepzeld el sifokot 2000 meter magasan, indiai modra osszeganyolva. nem rossz, nem rossz, de azert a legjobban akkor erzed magad ha kiallsz a molo legvegebe es csak a balatont nezed. a szallas draga, hideg es koszos, mindehol friss indiai hazasparok boklasznak, van vurstli (az ember hajtotta oriaskerek mondjuk kiemelkedoen vicces volt), boltokkal telezsufolt kilatopont es igazi olasz kave.

masnap a hosszabbik uton indulunk visszafele hallgatok soforunkkel, hihetetlen szepsegu hegyi utakon csorogva szepen lefele, egy-ket kilatopontbol veszettul fenykepezzuk es bamuljuk, probaljuk befogadni a himalaya tavolban feltuno tenyleg megkapo, magasztos vonulatait. onmagaban ezert a latvanyert boven megerte idejonni, egy percig se bankodom, hogy mindaz a korulmeny kiserte amiket korabban irtam.

megerkezesunk utan nagyjabol egesz delutan haridwar belvarosat jartam mukodo net es vonatjegy utan kutatva. a latottak alapjan egyaltalan nem banom, hogy holnap kora delutan elmegyek amritsarba. elotte meg meglatogatom matet a taborban, atadom feco oleleset, megreggelizunk egyutt es see you soon (next life)

mindenkitol elnezest az ekezetlenseg miatt, dehat barmekkora vilaghatalom is magyororszag, a betuink meg nem ertek el ide, viszont ma eloszor azonositottak minket puskassal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hornokplease.blog.hu/api/trackback/id/tr811797529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerea 2010.03.01. 19:21:45

magyarorszag for president!:-)))
süti beállítások módosítása